Založ si blog

Squatter.

Squatt je pomenovanie pre akykolvek druh byvania ,ktoreho nie ste majitelom a ani neplatite ziadny najom, ale mozete tam zit.V nasich podmienkach je to nieco tazko predstavitelne.Je prvym krokom k zlegalneniu,alebo polozlegalneniu miesta, s tym ze postupne sa zacne platit napriklad inkaso atd.,aj ked vacsinou sa jedna o domy v krajine s alternativnymi zdrojmi energii,aspon na zaciatku.Preco sa to tak robi,pretoze ludia nemaju peniaze na to aby to mohli urobit inak a zaroven chcu poskytnut miestu novy zivot a pomoct dalsim ludom.Samozrejme to chce ludi na urovni ,lebo squatt to nie je ziadny bordel ani asocialne dupa a v Holandsku je zalozena uz aj urcita spolocnost s tymto zameranim…………Takze..Do rana mam casu dost.Na letisku vo Viedni som sa prvykrat uvolnil a citil sa oslobodeny od vsetkych tych absurdnosti.Fuj.Radsej zit bez nicoho ako so zatazou zvazujucou nohy az do krku.Do rana mam casu dost.Chapem stovky mladych ludi ,ktori migruju s batozkami na pleciach a obcas aj s deturencami ako splasene vtaky s nadejou v ociach z Europy do Juznej Ameriky.Cez ostrovy ich minulej zimy preslo dost.Novodoby ukaz. Ukaz o ktorom sa nehovori.Ved Nemecko je uz plne Aziatov  a inych.Ludia ,ktori mali svoj biznis ,auta ,mobily a platy ,ale…..ale nemohli viac.Nemohli,ci nechceli..to je jedno.Ujst,Ujst von ,prec od policie a socialnych agentov a agentov , obmedzovani zvazujucich ruky akehokolvek druhu.A to nemci maju este najlepsiu socialnu politiku v Europe.Tu aj samotny ludia robia jeden druhemu agenta.System uskrcujuci zivot. Vymenit materialne zabezpecenie a istoty za neistotu slobody moct sa citit ako clovek.Snad raz tomuto systemu zapne ,ze zivot nemoze byt iba o peniazoch a riadeny nimi.A vo svojej vlastnej  podstate ani nikdy nebol.Pamatam sa, ked do jaskyn prisiel podvecer ten mlady poliak.Splaseny a nastraseny ,zakomplexovany a bledy,vyzeral skor ako zena ,ktoreho som o rok ani nespoznal.A nebol jediny. Zdraveho mladeho muza s novymi ocami.Tie mrtve a prazdne,chladne oci ako zaba….neurcite a skor tmave, ziarili teraz jasom a svetlom modrej ozarujucej celu miestnost.Nepomohlo mu nic co by suviselo s jeho zivotom predtym.Tak co teda.My, my sme zili tu vonku uz roky a pomahali sme cim sa dalo.Von z citadely,von zo systemu,pyramidy moci.Chvala bohu ,ze este boli krajiny, kde sa to dalo.Ale kruh sa uzatvara coraz tesnejsie.S Carmen sme zalozili,teda skor povedane otvorili a spristupnili viac miest na byvanie pre slusnych ludi.Islo o miesta dlhodobo zanedbane a bez majitela  a miestna policia bola rada ze ich zobrali do ruk riadny ludia,ktori tvoria zahrady,umenie a architekturu……….Do odletu lietadla mi zostava zopar hodin a idem si trochu pospat .Aspon tak do tretej.To ,ze vystupim z lietadla bez jedineho euro ma neznepokojuje.Ale sem ,sem sa bez penazi prist neoplati.Este tak v lete,aspon nezamrznete ,ale ja som to aj tak nikdy neriskoval.Teraz sa vyvalim na letiskove sedacky na moj kozuch,po prilete ho zahodim . Zbytocna zataz .Este pred nalodenim pojdem so psami na specialnu obhliadku .Oni idu v klietkach samostatne.Musia mat cip,zdravotnu prehliadku a ockovania.Som zvedavy ,kedy zacnu cipovat nas.To uz bude koniec.Adios sloboda…………..Ked som vystupil z lietadla ,hlboko som sa poklonil a citil nieco ako domov.Preco,to neviem. Nikdy som to necitil tam, kde by som mal byt doma.Skor som sa citil ako u macochy a to pekne vychcanej.ha Aby bolo jasne,nehovorim o mojej rodicke ,ale o tom ,ze v zemi kde som sa narodil, necitim, ze by som mal nejake prava.Pisane ci nepisane.Len polena pod nohy,kontrola a obligacie.Mladi sedia doma a spravte v dvadsiatich siestich z niekoho chlapa s navykmi pracovat.Nezmyselne zakony a korupcia.Zvykli ludi ,ze nespravodlivost vitazi a nikto nezmoze nic.A je to tak.Kym sa ludia nespoja a nepovstanu.Silny pocit impotencie ,ktory chlapi utapaju v alkohole a rodiny sa rozpadaju.S tym vsak uz bude koniec ,lebo Europa zacne zvracat. Zvracat vyplody vlastnej historie na ktoru je taka hrda.Neunikne nik.Raz mi jedna mlada Madarka,tusim sa volala Eva povedala:Od politikov chceme iba jednu vec…aby neexistovali.Kaslu na spodnu cast svojeho panstva.V Indii aspon to jedlo zozeniete na ulici v tych ich chramoch.A to aka bieda je tam…V spanielskej tevizii hlasili ,ze sa objavil novodoby jav tzv.indignatos,/slovo digno znamena zasluzit si/,ktori nemaju nic, odmietaju akukolvek pomoc zo strany spolocnosti a navonok vyzeraju byt stastni.Zeby to boli novodobi Gandhiovia alebo nejaka nova rasa.Otazka.Pravda je ,ze byt bezdomovcom na Slovensku v zime je hotova samovrazda a ti ludia su stelesnene utrpenie pachnuce alkoholom.Necudujem sa im,ale viem, ze potom z takejto cesty niet navratu.Verim, ze tak neskoncim.Na ulici som zil a potom prisiel dalsi dom.Hlavne je neopustit sa.To, co nam boh dal, nam predsa nezoberie nik a ani mi si nezobereme nic na onen svet.Preco je teda taka hrabivost a hlavne nedostatok obycajnej dennodenej charitativnosti v ludoch dneska……….Som vsak prilis maly a neviem nic ,uz vobec nic,na to aby som hladal riesenia.Preco napriklad tu, su ludia o nieco spojnejsi a preco kazdy dom je tu priechodnejsi aspon v ramci uzsej selekcie,to neviem.Vravi sa ,ze dobrych ludi sa vsade vela zmesti,tak asi to bude v tom.Este aj bezdomovci zavidia jeden druhemu a okradaju sa navzajom.Ani takato zivotna lekcia nestacila na to, aby sa v nich prebudila ludskost.Potom ako sa ma prebudit ludskost tam hore.Spiritualny clovek je predovsetkym jednoduchy a ludsky. Ziadna ina miera neexistuje.Hovori sa ,ze ako hore,tak aj dolu.Ja dakujem aj tejto ceste ,ze ma priviedla k ozajstnemu bohu,zdroju zivota a posvatnej zivotnej energie so svojimi zakonmi citu a ferovosti v praxi.Farar ide do kostola hovorit o Kristovi a Indian ide do svojho tipi hovorit s Kristom.Myslim si, ze kazdy politik by mal na ziskanie certifikatu politika  predtym absolvovat aspon jeden rok pobytu na ulici v spolocnosti, ktorej ide vladnut, aby ju spoznal ako sa hovori od zakladu a v skutocnej realite.Je to spodok pyramidy na ktorej vrchole stoji on a ktorej neoddelitelnou sucastou a tvorcom je aj on sam.Pretoze nam tu vladnu a nie staraju sa o nas ,pricom nase dane su im dobre a ked mas problem pomoz si sam aj boh ti pomoze.Ja osobne som uz v zivote na seba zobral vela podob.El Sguatter.

Posledny skalp.

09.12.2014

Ano,bolo to uz davno,velmi davno,v dobach ked rieky ovplyvali hojnostou ryb,lesy boli plne zveri a po preriach sa prehanali stada bizonov.Biely muz prisiel s tou zvlastnou vodou,ktora palila ako ohen a ktora robila muzov plnych zlych duchov.Nas narod si ctil matku Zem a vsetko co kracalo po nej bolo posvatne.Zvierata ,rastliny a aj skaly.Starejsi ucili mladsich o tom, kto sme a skadial [...]

Uryvok z knihy Posvatny Koren. fantasy

05.12.2014

…Lekari u Spolocnosti Posvatneho Korena ako jedini nie su odmenovani ci plateni klasicky pretoze clenmi tychto klubov su ti najvedomejsi a vacsinou su v nich vsetci druidi a druidky,ktori su dokonale napojeni na volu Velkeho Spiritu .Co sa tyka materie staci im na zachovanie si zakladnych zivotnych potrieb a vela z nich berie aj tak vyzivu doplnkovo z prany teda energie svetla [...]

Hon na carodejnice v sucasnosti.

25.11.2014

Dobry den ano chcel by som nieco napisat o dost diskriminovanej teme ako je liecitelstvo, homeopatia,reiki,ludove liecitelstvo,samanizmus a podobne prip.konspiracne teorie apod. ,teda vsetky tie veci ktore vzbudzuju v ludoch a hlavne v ludoch z Europy ,nedoveru,pochybnosti, usmeviky a odsudzovanie.V najlepsom si myslia ze su to nezmysly a ze oni su ti najmudrejsi.Maju na tom zasluhu hlavne media [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 19380x
Priemerná čítanosť článkov: 2153x

Autor blogu

Kategórie